woensdag 21 maart 2012



Klasbakken uit Arnhem
De lente is doorgebroken in Arnhem. De zon verwarmt eindelijk onze botten weer. Ik zie buiten vrolijke, lachende gezichten en vanmorgen zag ik een jonge optimistische meid in een knalgeel T-shirt en zonnebril langsfietsen. Daar werd ik blij van. Daarom vrolijk nieuws: jonge Arnhemse entrepreneurs die het helemaal maken.

Beurs.nl en Buienrader.nl: made in Arnhem
Edwin Rijkaart is er zo één. Hij runde ooit een onderneming die koersdata van beurzen leverde aan gebuikers van beleggingssoftware. Daarna ging hij verder via internet en bedacht de naam Beurs.nl. Wat later kwam hij met Buienradar.nl.
En dat allemaal gewoon vanuit huis! Ik kan het weten, want ik heb korte tijd naast hem gewoond. Een keer, tijdens een nieuwjaarsborrel ofzo, vroeg ik hem wat hij deed voor de kost. Hij vertelde over zijn website Beurs.nl. Ik snapte het maar half en was stomverbaasd dat er met een website zoveel geld viel te verdienen. Pas op he, het was nog voor de eeuwwisseling!
Hij heeft nu beide succesformules verkocht. Gaat deze jongen op zijn lauweren rusten? Ik denk het niet! Eenmaal een entrepreneur, altijd een entrepreneur. Ik ben benieuwd waarmee hij over een paar jaar het nieuws haalt! Zet 'm op, Edwin!


Arnhemse gozer, groot in China
Nog zo'n jonge gozer die het gewoon doet en uit Arnhem komt: Marc van der Chijs. In de Volkskrant las ik dat hij al twaalf jaar in China woont en daar meerdere bedrijven uit de grond heeft gestampt. Waaronder videoportal Tudou.com, dat onlangs fuseerde met de grote Chinese concurrent, Youku.com.
En doorrrr gaat hij weer: zijn jongste bedrijf heet unitedstyles.com. Via deze website kun je kleding ontwerpen en verkopen. Allemachtig, hoe komen ze er steeds weer op?


O ja, hoe zit het met de leegstaande kantoren?
Van de gemeentelijke adviseur Economische Zaken kreeg ik een uitnodiging. Ik heb hem datum en tijd gemaild. Nog geen mailtje terug ontvangen. De deskundige van Eurocommerce heeft zich, na een aantal schriiftelijke vragen van mij, nog niet gemeld. Dus wederom: wordt vervolgd.
Zo, nu de zon in!
  

 












 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten